(Vanha kunnon Tex Willer ratsastaa pitkin preeriaa ja saapuu El Gulcho Pasoon.)

Tex Willer: Voi perkele on tämä nyt yhtä helvettiä kun pitää omin päin tämmöisetkin hoitaa vielä vanhalla iällä saatana!

Neekeri: Hoi hoi herra, minä pidän huolta hevoisestasi viidellä markalla!

Tex Willer: Minäkö antaisin viheliäisen neekerin hoitaa kelpo suomenhevoseni?!

Neekeri: Voi kuulkaa hyvä herra, minä olen neekeriksi sangen pätevä, sillä sukuni tulee Suomesta ja näin ollen olen erityisen pätevä hoitamaan suomenhevosia!

Tex Willer: Voi vittujen kevät, eivät sinunlaisesi neekerit pohjoismaasta kuoriudu!

Neekeri: Hyvä on, ehkä panin vähän halvalla, mutta olen silti kelpo neekeripoju!

Tex Willer: Kuinka vanha lie olet?

Neekeri: Olen näytellyt kahdessakymmenessä Hollywood-elokuvassa, käyttäen oivallisia neekerintaitojani ja hassutellen!

Tex Willer: Tuo ei vastannut kysymykseeni!

Neekeri: (yhyy anteeksi) *hyppelehtii innoissaan* Tietääkseni olen kaksikymmentä ja seitsemän!

Tex Willer: No niin, kyllä sinusta kunnon neekeri siis tulee! (hakkaa neekeriä armottomasti ratsupiiskalla)

Neekeri: Voi tätä neekerintuskaa!

Tex Willer: Se sinun on kestettävä! (hakkaa neekeriä ihan saatanasti)

Neekeri: Voi Luoja, voi Voodoo!

Tex Willer: Vai on sinussa vielä länsi-Afrikan kirottuja uskomuksia! Pitää varmaan hakata ne ulos sinusta!

Neekeri: Hyvä on, olen kunnon kristitty!

Tex Willer: Niin sitä pitää. (lopettaa hakkaamisen.) Tosin on sinun musta nahkasi kyllä vittumainen katsella! (hakkaa vielä vähän lisää)

Neekeri: Perkele!

Tex Willer: Näytäpä minulle se iso neekerinkyrpäsi.

Neekeri: Kas tässä, massa!

Tex Willer: Hah hah, minulla on isompi!

Neekeri: Koska olen viheliäinen neekeri, munani on samankokoinen erektiossa kuin löysänä.

Tex Willer: Ja minä tiedän sen! RAAH HAH HAH!