Tapahtuu Turussa joskus iltapäivällä: yliopistokadun kävelyosuudella on politiikkaa. Erityisen paljon väkeä on kerännyt Kokoomuksen pilttuu. En näe keskelle, enkä paljon tähyilekään, mutta kuulen sivukorvalla että Jyrki Katainen on siellä. Pääsen ohi, olen matkalla Alkoon ostamaan Tasavalta-viinat tomeralle toverilleni ja minulle. Kirjoitan huvikseni tekstiviestin eräälle toiselle tutulle:

"Jyrki Katainen yritti tukkia tieni matkalla Alkoon. Mutta SIINÄ JÄI PIKKU NULKKI TOISEKS!"

Lähetetty kello 16:30. Kohta kotona - huomaan uutisista, että Jyrki Kataista on yritetty puukottaa.*) Ja sen jälkeen uutisvirta vaan tulvii lisätietoja...

Kas, kun eivät minua ottaneet kuulusteluihin. Luulin hetken jo olevani itse syyllinen! Voi, minua veijaria.

*) Se tosin oli alhainen uutisankka. En minä eikä kukaan muukaan sitä pistää yrittänyt. Kunhan oli jonkinlainen veitsi paikalla, johon reagoitiin.