-Ehtoota, olen akateemikko Mika Toimi Waltari. Synnyin näennäisesti ennen isänmaatani. Osaan liikkua ajassa ja paikassa, taidan samban salat ja arkkisymbolit. Luen tässä Tajunnan alkemisteja.

Joskus tykkään irrotella, mutta yleensä otan rennosti. Pitää vähän sulatella lukemaansa. Tuli, vesi, ilma ja maa! Venetsian viemärit laulavat! Häh, kuka puhui? Minä näen...! Minä näen arkkienkeleitä ja suuren keisarin, kiljuvan jalopeuran inspiratsionin vallassa autiomaan yksinäisyydessä, galaksien välisessä limbossa! Ja nuo kaksi hahmoa pöydällä ovat arkkityyppejä nekin. Onko tämä minun infernokriisini? Kyllä minä siihen tepsivät lääkkeet tiedän.

Meh heh heh, tämän koiran sielun ja kivekset syömällä saavutan animalistisen voiman! Sinä avuton jumalaton hävytön luontokappale, vielä minä sinuun ajan inhimillisyyden idun... ja sitten syön sinut meh heh heh!

Koira maistui, mutta tästä ukkelista minä vuodatan veret ja imaisen itseeni kaikki hänen tietonsa. Sitten kerään animalistiset voimani ja transformoidun! Koiraksiko?

Ei! EEEHHEHHHEHEHJEH BRULHU...